Sunday 7 October 2012

Menjamu Selera

Mood tengah rajin nak memasak. Low carbs resipi yang saya kutip here n there. Try snap gambar guna tab. Tetapi hasilnya adelah sangat hampa. Kenapakah Samsung cipta tab 2 ni dengan camera yang tak lawa??? Terpaksa outsource guna gambar gambar yang banyak dalam internet.

Menu 1 : Low Carb Coleslaw
Gigih menggogle gambar coleslaw yang agak sama cam saya buat. Ala-ala gini. Kobis n carrot aje. Sugar free & low carbs.

Menu 2 : Rosemary fried chicken n Roasted Rosemary chicken. Marinated spice yang sama. Cuma buat 2 versi
Ini pun gambar hasil google. Ayam rosemary ni boleh tahan sedapnye. Saya kelar-kelar ayam tu supaya rempah perap meresap dalam ayam. Sodap!!

Menu 3 : Cheezy Slice. Dah seminggu asyik tengok resipi ni. Kebanyakan bahan bahan yang diguna memang sesuai dengan low carbs but of course kena tukar tukar bahan yang ada. Gula saya tukar dengan  sub-sugar. Buah buahn saya tukar dengan chocolate ganace n kacang.. Hasilnya....? Ehmm kawan-kawan bagitau rasa cam ice cream cornetto... Wahhh suka..

Cam sodap kan?? Nanti cheat day saya nak buat benda ni dengan fruit lak.. Sejukkan pastu makan.. Wallahhhh!!
Malam sebelum tido saya prepare chocolate ganace lagi sekali. Store dalam fridge. Later nak makan ngan pancake senang. Nak buat shake pun sedap.  Alang-alang nak abiskan heavy cream yang ade.. 
Coklat pekat yang sodap!
Harini takde air lagi. hopefully tak lama macam sebelum ni sampai 6 hari. Harap harap diorang cepat discover masalah n cepat selesaikan...

No comments:

Post a Comment