Thursday 22 August 2013

38W+5

Dah makin dekat dengan tarikh due date ni, berdebar debar hati. Yela mana taknya, kawan kawan bercerita, ada yang ngam ngam 38w dah bersalin. Kakak ipar 36w dah bersalin. Yang saya? Blom pasti bila. Hub-b sebok nakkan tarikh 31st August. Excited sangat, yela saya faham dia suka tarikh tarikh gitu, tapi lately baby asyik mengeras, sakit lak tu...

Hari ni saya discharged from hospital again, last time admitted kat GH Melaka petang raya. Bayangkan dah semangat semangat beli itu ini, ayam la, daging la, nak buat rendang bagai, sekali pagi, a day before raya (di hari check up) doc suruh saya masuk wad. Ya Rabbiiiiii, memang mengundang kesedihan laaaaa... 

Masuk wad, monitor glucose, cucuk insulin, pastu glucose drop, monitor semula, on diet control.. memang menyiksakan jiwa la.. 5 hari dok hospital.

Admission ke hospital untuk kali ke 2 ni pulak sebab ade brownish n baby mengeras sangat lama. Same case, hanya berehat kat hospital. Takde ape apa tanda nak bersalin. So balik rumah lagi. Macam ni rupanya pengalaman nak bersalin. Ya Allahhhh... saya bermohon padamu, selamatkan saya dan bayi yang bakal saya lahirkan. Permudahkan segalanya Ya Allahhh.. 

2 comments: