Tuesday 5 May 2015

Car Seat vs Lap

Harini ade news lagi baby tercampak dari kereta, kat Kulai Jaya,

Belum sempat cerita MyVi reda, Ya allah sedihnya baca.

Tadi terbaca kat blog Sarah pasal isu mama yang against carseat

Seriously masa follow cerita MyVi tu tak terbaca komen-komen tentang car seat, but untuk isu Kulai Jaya banyak pulak komen pasal car seat ni.







Mummy.. Bahasa tuuu... Dah jadi ibu, kurangkan cursing. Orang nasihat diam walaupun tak terima. Andartu?? who are u to judge. Jodoh Allah yang tentukan


some of the comments.. 

Memula saya memang macam mak-mak yang against car seat. sesapa yang kenal my Imaan memang tau kelasakan dia. Lari sana sini. Tak pernah berjalan. Yang dia tau lariiiiiiii je. Sama juga bila masuk kereta.. Takkan diam. Ade je kerjaan nya. Saya lak memang tak suka bingit-bingit ni. Bila buckle up Imaan memang akan menangis. Husband lak jenis ego tinggi melangit. Saya minta duduk belakang untuk keselamatan sebab nak BF anak, dia boleh jawab

"Ingat saya ni driver ke"

Ermmm

Nak dijadikan cerita, I day kami accident. Husband terpaksa emergency break tapi terlanggar kereta depan. Saya yang tengah BF anak menggelungsur kedepan dan terhantuk cermin depan. Nasib sempat cover kepala anak dari terhantuk pada dashboard. Memang berdebar. small accident, tapi Alhamdulillah impact dia sangat besar dekat husband dan saya. Lepas kejadian meamng saya akan duduk belakang. Imaan dalam carseat. Pastu longgokkanlah segala mala toys, movie, books pada dia. boring buku saya bagi toys, boring toys bagi upin ipin. Dok melayan dia jela. Suap makan, bagi minum..

Tapi tula, kita ni kekadang malas. Ade gak harinya saya tak guna carseat. Mulai sekarang kene lebih disiplin. 

2 comments:

  1. Assalam. Thanks for the mention. Ini mak Sarah. Hehehe. Btw mcm2 bahasa kita nampak kan? Kadang2 terfikir benda yg sama. And selalu jugak mengata diri sendiri. Cemana nak mengharap kan anak yang baik2 sedangkan kita mak2 ni pon bahasa tah cemana. Gigih untuk terus menjadi yang lebih baik. InsyaALLAH. :)

    Btw pasal disiplin tuh mmg ssh kan? Even sy pon sama.Kalau papa ade sebelah, memang selalu pangku Sarah and main2 dgn dia. Yes tahu and akui ianya salah. Tapi again, mmg kita ni manusia degil. Cuba sedaya upaya untuk ubah. :( insyaALLAH.

    Alhamdulillah accident u tuh x melibat kan apa2. Cuma terhantuk ke cermin depan tuh adalah sgt kuat jgk impact dia ya? Bederau jgk baca. Mintak dijauhkan.

    ReplyDelete
  2. Assalam Beb. Eh hai Mak sarah :)

    Sama la kita. Gigih nak jadi contoh terbaik kat anak. Sebolehnya kita nak anak jadi baik. Kita kene la jadi contoh kan..

    Alhamdulillah accident tu tak mencederakan. Tapi jadi pembuka mata kat husband yang sebelum ni ambil mudah tentang car seat dan susah nak kerjasama untuk saya duduk belakang susukan anak. Syukur sangat :)

    ReplyDelete