Monday 12 March 2012

Another Step in my Life!

I'm engaged.. On 10.03.2012

On that day I was travelling from Osaka back to Yokohama.. Sangat drama kan.. Orang datang meminang.. Saya leh lak ade kat tempat lain. Nak dijadikan cerita, a night before the engagement day, boleh pulak my teammate teasing me.. Dok tanya pasal kawin etc.. Soalan ni agak normal.. Biasa pun ditanya sane sini.. Bila nak kawen.. Bla Bla Bla.. But on that day, I was like.. ermm..

Eh apesal saya  ni.. Huwaa.. Cam sentap lak soalan tu.. I calmed myself then saya jawab

"InsyaAllah, sampai kad nanti jangan tak datang pulak" (jawapan pun biasa-biasa macam kebanyakan orang jawab.. tapi apehal dalam hati saya dup dap dup dap ni!)

I assumed dah abis cerita.. sekali dapat lagi soklan cepumas..

"Dah tunang ke belom" ::ohhh saya tetiba nervous, again, apehal dengan saya ni??::

I answered the question with a smile.. then terus grab bag, naik bas gi Aeon Ibaraki..

Masa kat Aeon, I told KakFaz, teammate yang tanya pasal tunang tu..

"Kak, sebenarnya saya tunang esok.."

Dia pandang saya ngan mata dia yang besar tu.. Then terus cakapppp

"Ya Allahhhhhhhh.. Ko nak tunang tapi ko ade kat sini.. "

I asked her to keep this as secret.. Tapi KakFaz kan.. Nak jugak dia cite kat orang. Last-last tercerita gak kat teammate lain. Tapi tak semua la. Sape yang hangout sesama haritu. Sorang je pun.. Reason saya nak keep as secret.. Sebab saya rasa cam drama sangat lak saya.. Nak tunang tapi leh saya gi kursus.. Tarikh tunang lak takleh nak postpone ke?? Helloo!! 

Memang takleh pun.. We have our reason why to keep this engagement ceremony on that particular date..

Esoknya saya menghappykan diri dengan melawat-lawat sekitar Osaka.. Depan kawan-kawan happy.. Ambik gambar?? Lagi la happy.. Balik-balik muka saya je dalam kamera kawan-kawan.. Panjat temple..Tinggi kot temple tu.. Tak rasa penat pun.. Apesal? Sebab dalam hati, ade 1001 rasa yang tak leh nak describe..Masuk bas saya termenung balik.. Oiii.. Orang lain tunang happy, saya termenung.. Jauh dari tunang agaknya hehehe~

Dalam perjalanan dari Osaka ke Yokohama pun terfikir-fikir gak benda ni.. Tapi penat sangat berjalan saya  tidur dengan aman.. Sampai Yokohama dah malam.. Letak beg sume, cari kad phone call mak. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.. Then I called him.. Boleh pulak dia pi main badminton kat ILP Selandar.. Uikkss.. Hello Mr.. I want to know the story.. Nak tunggu dia balik, sure la berjam-jam. Kot asaya tertidur tak pasal. Last-last saya decide nak keluar jejalan tengok night view kat Yokohama, without camera! SD kad tertinggal dalam bilik. Malang tul nasib tak dapat amik gambar :(


Anywayyyy.... I'm engagedddd!!




No comments:

Post a Comment