Monday 19 March 2012

A Beautiful House

Supposed this blog saya create for my diet diary.. My Atkin trackbook.. Akhirnya saya mengarut-ngarut cerita benda lain. Maybe I have so much to tell yet, malas nak cerita kat orang. Simpan journal sendiri-sendiri je. Takde yang baca kot this blog since saya memang takde publish kat sape-sape.. Kalo ade yang terbaca nasibla.. Kamu tak kenal jugak kan siapa saya.. :)

Another step in my life.. Saya baru je bayar duit booking rumah petang tadi. Alhamdulillah.. Syukur kepada kurniaanmu Ya Allahhh..

Yipppeee!!

Saya beli single storey terrace je pun. Itu pun ko nak kecoh ke?? Orang lain beli banglo.. Beli semi-D cun-cun.. Takpe, biarlah orang lain tu. Kalau ikutkan hati, nak je saya apply Semi-D, tak pun banglo kat Krubong tu.. Tapi, memikirkan komitmen lain-lain seperti PTPTN yang tak sudah-sudah. Saya pendam dulu niat tu. Slow-slow panjat tangga.. mesti sampai juga ke puncak kan??

Mak pun bising tanya apesal saya dok beli umah kecik. Mak memang, mesti nak yang hebat-hebat. Sabar mak.. Ini bukan 1 aje property yang saya akan beli.. Saya dah rancang nak beli yang lain-lain.. Cuma bagi masa sedikit lagi.. 

1st time tengok rumah : Tak ingat bila.. Tapi yang pasti balik berdating, ternampak signage Taman tu terus masuk.. 

2nd time tengok rumah : Pun tak ingat bila.. tapi terjumpa pulak salesperson dia.. tanya pasal rumah yang paling murah sebab malas nak beli yang bertanah bagai, dia inform dah ade yang booking but that person nak confirmkan loan dia dulu.. Saya saje-saje letak nama sendiri sebagai senarai menunggu..

03.03.2012 : Hari nak bertolak ke Jepun, sekali Salesperson tu call inform kat saya yang orang yang booking rumah tu tak jadi beli. Then that girl tanya samada saya berminat atau tak. Then I just say yes. Dia minta dokumen sokongan. Camne saya nak bagi?? No choice terpaksa email akak admin from Japan minta tolong uruskan.. Jasamu dikenang kak!! 

18.03.2012 : On his birthday, on my way back from KL ke Melaka bersama-sama adik n him, kami pergi tengok rumah tu buat sekian kalinya hehehe ayat tak leh blah.. Adik pun minat nak beli. Semangat amik gambar..

19.03.2012 : Today, I made booking payment to the salesperson.. Confirm nak beli dah rumah tu!

Sekadar hiasan.. bentuk rumahku tak macam ni. Warna sama!

No comments:

Post a Comment