Sunday 31 March 2013

Long Weekend - Cloth Diaper???

Minggu ni agak panjang. Jumaat adalah public holiday untuk sambutan "Good Friday". Ok saya belum google lagi tentang perayaan ni. Saya takda idea tentang apa itu Good Friday..

3 hari yang agak bosan sebab takde idea nak buat ape. Selalu macam ni kalau saya ada kat Sandakan. Kalau kat kampung memang confirm tak cukup cuti yang ada.

Niat asal nak buat kek batik atau puding karemel. Tapiiiiiiiii halangannya adalah bila makanan dah siap, siapa nak makan... Kawan-kawan semua balik kampung, husband tersangat lahhhhh jauh.. Isnin saya ada checkup  kat hospital untuk check glucose level.. So... Say no to manisan for the time being.. 

Back to topic.. 3 hari cuti, saya habiskan masa mencari artikel tentang cloth diaper.. Pro & Cons..

First issue yang buat saya interested adalah pejimatan.. Second is environment friendly.. Hehehe okay saya admit saya agak cheapskate kat situ. Tapi what to do, this year has been quit tight for both of us. Getting married, new home, new car, and now our precious Iman.. But Iman, don't worry.. Mama takkan beli something yang akan buat Iman tak selesa. We choose the best for you..

During pregnancy, saya terbaca tentang cloth pad & saya dah pun beli 2 sets of cloth pad + cloth liner. Of course saya belum pernah try cloth pad lagi, tapi cloth liner... Saya dah try. Not bad at all and boleh cuci & pakai semula.. Cloth pad saya beli dari Snowdrop & Cloth Liner saya beli dari MamaPatch..

Flannel Panty Liner-


Cantik kan.. :)

So.... Since then saya dah start mencari-cari info tentang cloth diaper. Lagipun banyak dah yang dok iklan tentang cloth diaper kat facebook. So tak de masalah dalam mencari information. Even ada group untuk beginner macam saya untuk tentukan jenis cloth diaper dan apa yang perlu saya sediakan untuk bakan newborn saya.. So for now saya dalam usaha mengumpul maklumat.. Semua maklumat tu akan saya satukan sebagai panduan nanti.. Harap-harap usaha saya ni berjaya.. :)



** all picture adalah dari original website & google...

No comments:

Post a Comment